sábado, 11 de diciembre de 2010

LES TIC A L'AULA

QUÈ ENTENEM PER LES AULES TIC?? (Aules 2.0, 1x1, PDI...)

Hem trobat interessant fer una entrada explicant-vos el que són les TIC a les aules.

Entenem per aules TIC, les aules que disposen de les següents infraestructures tecnològiques;

Ordinador fix de l'aula, que estarà connectat al vídeo projector o pissarra interactiva.

- Vídeo projector / Pissarra digital interactiva.

- PC personal per a cada alumne. En alguns contextos (i comptant amb el suport de les famílies) pot resultar factible que els alumnes es portin el PC a casa.

Convindrà que cada professor disposi també d'un PC personal portàtil.

- Connexió a Internet en tots els llocs de treball (cable o wifi).

- Intranet/plataforma educativa de centre, que proporciona a alumnes i professors:

- E-mail (almenys intern en la intranet), missatgeria instantània amb els companys

- Disc virtual, amb un espai de “portafolis digital de treballs", fòrums, blogs, LMS tipus Moodle...”

- Portal de centre i biblioteca de recursos didàctics de centre.


- Programari divers: editor de textos, editor gràfic, editor de so, editor multimèdia, editor de vídeo, calculadora, editor de mapes conceptuals (cmaptools o similar), línies de temps (DIPITY) …

Pot convenir un programari de control d'aula.

- També resultaria convenient: lector de documents, impressora d'aula.


En què afavoreix a l’alumnat?

Potser la solució, per millorar la motivació i participació de l'alumnat en classe, segons els experts.

Té possibilitats fantàstiques com l'estalvi de temps, ja que els alumnes poden posar les seves llibretes sobre el lector i en la pissarra es veuran els seus deures, sense necessitat que perdin temps a copiar-ho en la pissarra.

També pot ajudar a que l'alumnat tingui més interès i dues característiques que són motors de l'aprenentatge.

També, tracten la diversitat, augmenten la informació en qüestió de moments, faciliten potents canals de comunicació que ajuden a la interrelació en la classe.

Això sí, ben utilitzats ja que de vegades s'usen malament.

Aquest nou model d’escola s’està posant cada cop més en pràctica.





La Web 2.0


Són aplicacions, com els blog, fòrums o diaris digitals, on es difonen materials o presentacions multimèdia, els estudiants poden comentar i parlar sobre els treballs dels altres companys i fomentar un intercanvi que enriqueixi i generi debat.




Un costat negatiu de l'ús d'Internet a les aules


el principal problema podria ser la llibertat que tenen els estudiants per navegar per la Xarxa. Referent a això, «el professorat pot utilitzar el sistema de control d'aula per saber què recorregut fa cada ordinador de la classe i prohibir alguns accessos».

No hay comentarios:

Publicar un comentario