martes, 14 de diciembre de 2010

L’ús de la PDI a l’aula

Les dinàmiques habituals que el professorat i l’alumnat desenvolupen a l’aula, com a espai físic o com a aula virtual, es veuen amplificades per la potencialitat de la PDI.


La pissarra digital interactiva ha donat una nova dimensió a les presentacions en el seu concepte més ampli. Per això a l’aula, la PDI és una eina que tant el professorat com l’alumnat utilitza per a fer exposicions i explicacions temàtiques, les quals poden ser a partir de materials propis o d’altri: llibres de text digitals, blocs, web, és a dir tots aquells recursos que puguin contenir les informacions bàsiques per al treball a l’aula.

Activitats d’aprenentatge

La realització d’activitats d’aprenentatge també s’ha vist beneficiada per l’ús de la PDI. Així en la presentació, la realització i la correcció de les activitats que es fan a l’aula es disposarà d’un suport visual que faciliti l’explicació inicial de les característiques abans de realitzar-les, així com el seguiment del moment de realització en què es troba l’activitat i la seva posterior correcció.

La implementació de les TIC a l’ensenyament ha generalitzat l’ús d’una sèrie d’eines d’autor que permeten l’elaboració, per part del professorat, d’activitats interactives. Les més populars són el JClic, el Hot Potatoes, Quaderns Virtuals entre d'altres. Si a això s’hi afegeix la digitalització del continguts curriculars a través del projecte educat1×1, es comprèn la importància que té la PDI per a la realització i correcció col•lectiva d’activitats d’aquesta mena.

A través de l'observació del bloc de les PDI dels nostres companys, hem pogut veure que aquesta innovació a l'aula també ha comportat diversos inconvenients. Vegem-ho a través d'aquest enllaç.


1 comentario: